Företagsamnora | Aktuellt
16410
page-template-default,page,page-id-16410,page-parent,qode-quick-links-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,side_area_uncovered_from_content,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-11.0,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1.1,vc_responsive

Aktuellt

Kalender

INFORMATION

Med anledning av den rådande situationen för att förhindra spridning av Coronaviruset/COVID19 har vi avvaktat med alla nätverksträffar och evenemang som innebär att flera personer samlas. Nu ställer vi om och kommer att erbjuda digitala möten, workshops och s.k. walk and talk-träffar.
Om någon av er behöver rådgivning från Företagsamnora så erbjuder vi det digitalt eller över telefon.
Sköt om er och var rädda om varandra!

Luncher

Traditionsenligt kommer en lunch per månad att arrangeras under hösten, men det är mycket som kommer att vara nytt:
▪ Vi har bytt plats till Näringslivets hus, Västra Storgatan 40
▪ Föranmälan krävs
▪ Lunchen är catering och betalas i förskott
▪ Du har möjlighet att få kvitto för din bokföring ”Föredrag i samband med lunch”
▪ Sist men inte minst; det blir ett tydligare focus på föredraget

 

Workshops

Plats: Näringslivets hus, vid Nicolaiskolan Västra Storgatan 40 A
Tid: 18.30-20.30
Pris: Kostnadsfritt för Företagsamnoramedlemmar. Ickemedlemmar betalar endast 300 kronor

Återkommande aktiviteter under maj är


Walk and talk med Britta & Helén
Torsdagar kl 10.00-11.00. Samling vid Hamnmagasinet.
Under promenaden går man 2 och 2 i några minuter för att sen byta partner så alla hinner prata med varandra en stund och se om man kan hitta nya samarbetspartners.

Online Frukost med Linda
Fredagar kl 8.30-9.30. Via zoom, länk kommer i evenemanget som finns.
Ladda upp i pyjamas och med kaffekoppen i högsta hugg. Under denna timme får alla chans att berätta om sitt företag, erbjudanden, få och ge tips och lära känna varandra.

Webinar träffsäkra kundupplevelser

Datum: 27 maj 2020 kl. 11:00–12:00

Webinar – Kundupplevelse med Linda Åkerlund

Idag arbetar fler och fler online, då är det ännu viktigare att arbeta med kundupplevelsen för att vi ska kunna sticka ut mot våra konkurrenter. Dina kunder kanske aldrig träffar dig, men de ser och hör dig, möter dig i dina digitala kanaler, på hemsidan. Varje interaktion bidrar till helhetsupplevelsen som är avgörande för att attrahera och behålla kunder.

Maila ditt intresse för inbjudan till info@foretagsamnora.se

Webinar om Canva

Datum: 2 juni 2020 kl. 11:00–12:00

Webinar om Canva med Britta Jakubenko

Skapa grafik med Canva
Vill du skapa snygg grafik till dina blogginlägg eller skapa illustrerade bilder till Instagram eller Facebook? Det finns ett enkelt gratis designverktyg som hjälper dig.

Med Canva kan du skapa din egen grafik helt gratis. Det stora utbudet av mallar hjälper dig som känner dig oinspirerad eller okunnig inom just design.

I denna kurs kommer du att lära dig Canva där du på ett enkelt sätt kan skapa affischer, presentationer, inbjudningar, CV och mycket mera…

Maila ditt intresse till info@foretagsamnora.se

Sommarpicknick

Sommar, sol och utomhus! Vi beställer Picknick-påsar till var och en. Picknicken kommer vara i närheten av lusthuset/dansbanan nere vid minigolfbanan. Ta gärna med något att sitta på!

Picknick-påsarna kostar 50kr/st för medlemmar, icke-medlemmar är också välkomna 150kr/st. Meddela gärna ev. allergier vid anmälan senast kl 12.00 måndag 1 juni. Vi bjuder på bubbel, ta gärna med egen dryck om annat önskas.

Datum: 3 juni kl 18.00

Maila intresse till info@foretagsamnora.se senast lunch 1/6
NO Show avgift för de som bokar men inte kommer.

Genomförda aktiviteter 2020

Stöd till ditt företag i Coronatider !

Datum: Torsdag 21 april 2020 kl. 10:00–11:00

Du som har frågor och finansiering kring hur du kan söka stöd till ditt företag i dessa Corona tider! Jag kan tipsa och ge råd, vara bollplank, hands-on när det visas blanketter m.m och vi kan också hjälpa varann ​​med peptalk, idéer om framtiden och erfarenheter av vad vi har gjort i form av olika insatser i sitt företag. Välkomna att delta på Zoommötet

Join Zoom Meeting:

https://zoom.us/j/93443294891

Workshop: LinkedIn; hur, vad och varför

Datum: 18 mars

Föredragshållare: Ingela Vrågård, Webbreda
Ingela kommer konkret och handfast guida oss igenom vad LinkedIn är, hur det fungerar och varför det är ett effektivt sätt för oss att marknadsföra oss på. Alla som vill, tar med sig egen dator för praktiska övningar. Om du inte har tillgång till dator går det bra att anteckna istället.

Lunch: Foto/Bild

Datum: 9 mars

Föredragshållare: Linda Nilsson, Lindas Drömfoto och Lena Kjellström, Trygg Jurist
Linda och Lena kommer att gå igenom hur vi kan och får använda foton och bilder. Dels får vi praktiska tips när det gäller att ta egna bilder med kamera eller mobil, dels får vi veta vad det är som gäller när vi använder andras bilder. Gör vi fel kan det kosta oss mycket pengar.

Årsmöte

Välkomna till Företagsamnoras årsmöte 2020! Tema 20 år.
Plats: Elverket, Västra Kvarngatan 62, Nyköping
Tid: kl.18.30 den 4 mars 2020

Vi minglar till en välkomstdrink och börjar sedan med årsmötet. Därefter äter vi rotsaksgratäng, ugnsbakad kyckling, rödvinssås samt sallad och bröd. Kaffe och chokladmousse.

Underhållning ni inte vill missa.

Kostnad 250 kr för medlemmar. Pris för gäster 300kr.
Anmäl eventuella matallergier.

Anmälan senast den 28 februari med förskottsbetalning till Bankgiro 5331-6279 eller Swish 123–4807764. För mer information och frågor maila info@foretagsamnora.se, sms eller ring Britta 073-0872610.

Varmt välkomna önskar Styrelsen; ordf. Britta Jakubenko, vice ordf. Marie-Louise Holm, sekreterare Ulla-Kari Stumpp Jansson, kassör Gerd Karlsson, Madeleine Petersson, Susanne Öjert och Marita Skårelid.

Dagordning Årsmöte 2020

1. Mötets öppnande samt val av ordförande och sekreterare för mötet
2. Fastställande av dagordning
3. Upprättande och godkännande av röstlängd
4. Val av 2 justeringskvinnor att jämte ordförande justera årsmötets protokoll
5. Godkännande av kallelsen
6. Styrelsens verksamhetsberättelse över det gångna räkenskapsåret
7. Revisorernas berättelse
8. Fråga om fastställande av resultat-och balansräkning
9. Beslut om ansvarsfrihet för styrelsens medlemmar för verksamhetsåret 2019
10. Beslut med anledning av överskott eller förlust enligt den fastställda balansräkningen
11. Beslut om medlemsavgift för 2021
12. Presentation samt fastställande av verksamhetsplan och budget.
13. Fastställande av antalet styrelseledamöter 7
14. Beslut om ersättning till styrelseledamöter
15. Val av ordförande och övriga ledamöter i föreningen enligt valberedningens förslag.
16. Val av revisor och suppleant 2 år
17. Val av valberedning, 3 medlemmar 1 år
18. Motioner från medlemmar eller från styrelsen hänskjutna ärenden
19. Övriga frågor:
20. Mötet avslutas

Lunch: Synas på webben

Datum: måndag 10 februari

Föredragshållare: Emma Salmonsson, Bravo Webbyrå

Vi företagare har ofta mycket frågor och funderingar kring att bli synlig på nätet, synas på rätt ord hos Google, annonsera själv på nätet och så vidare. Vi har även undringar om vad Google Ads, Google Analytics och Google My Business är och om/hur vi kan använda verktygen.

Emma Salmonsson från Bravo Webbyrå kommer att ge oss svaren och vi kan även ställa alla våra “dumma frågor” om webben (vilket det naturligtvis inte finns!)

Företagarnas dag

Välkommen till Företagarnas dag, en dag för näringslivet i Nyköping och Oxelösund. Vi träffas hos Holmgrens bil på Hemgårdens företagsområde, Kocks väg 6 i Nyköping. Det blir fyra miniseminarier på förmiddagen med repetition på eftermiddagen. Du väljer vilka du vill gå på och vilken tid. Mitt på dagen blir det paneldebatt och en lättare lunch.

Datum: 7 februari 2020
Plats: Holmgrens bil, Hemgårdens företagsområde, Kocks väg 6 i Nyköping

Agenda

9:00 Öppning och välkomna, kaffe

9:30 Export / import, vanliga fallgropar
Theresa Ryberg Enterprise Europe Network

10:00 Har ledarskapet rätt egenskaper för tillväxt?
Mikael Lindfors, Almi Företagspartner

10:30 Digitalisering, vägen framåt för fler affärer
Torbjörn Kock, STUA

11:00 Hur kan vi arbeta med kompetens och jämställdhet i de sörmländska bolagen
Anna Axelsson, Östsvenska Handelskammaren

11:30 Lättare lunch

12:00 Utdelning av stipendium till Årets UF-företag och Årets Nora

12:30 Paneldebatt ”Företagsklimatet i Nyköping och Oxelösund”

13:15 Export / import, vanliga fallgropar
Theresa Ryberg Enterprise Europe Network

13:45 Har ledarskapet rätt egenskaper för tillväxt?
Mikael Lindfors, Almi Företagspartner

14:15 Digitalisering, vägen framåt för fler affärer
Torbjörn Kock, STUA

14:45 Hur kan vi arbeta med kompetens och jämställdhet i de sörmländska bolagen
Anna Axelsson, Östsvenska Handelskammaren

15:30 Tack för idag!

Workshop:

Vad kan Mental Träning göra för dig som människa och företagare?

Datum: onsdag 5 februari

Tid: Klockan 18.30 – 20.30

Plats: Näringslivets hus

Pris: Kostnadsfritt för Företagsamnoramedlemmar. Ickemedlemmar betalar endast 300 kronor. Uteblivet deltagande utan avanmälan debiteras med 100 kronor.

  1. Anmäl dig via mailadressen: info@foretagsamnora.se
  2. Anmäl dig senast måndagen samma vecka (3 februari)
  3. Kom och ha en riktigt bra och givande workshop 😊

Föredragshållare: Susanne Sabith, Framstegscoach

På denna workshops kommer Susanne Sabith från Framstegscoach att ge dig en introduktion i Mental Träning. Du kommer att få veta vad som ingår i träningen, hur upplägget kan se ut när du tränar och lära dig många nya tips och trix.

Denna workshops bygger på att vi har egna resurser att göra våra egna val och förändringar inom oss själva. Det börjar med dig. Du kommer att få testa på en hel del övningar under denna kväll.

Ta med dig en yoga eller pilatesmatta om ni har. Vi kommer att göra en övning liggandes på golvet. Om ni inte har möjlighet går det också att utövas sittandes vid bord.

AW

Datum: 30 januari 18.00 Libanon

27 februari 18.00, 26 mars 18.00